Jedno z kluczowych ryzyk na budowie związane jest z transportem pionowym. Aby jeszcze lepiej kontrolować to ryzyko, grupa Porozumienia Deweloperów wdrożyła standard szkoleń dla sygnalistów i hakowych. Każdy sygnalista i hakowy przed rozpoczęciem pracy na budowie zobowiązany jest do przejścia szkolenia z bezpieczeństwa prac transportu pionowego i otrzymuje naklejkę na kask potwierdzającą, że może podpinać/kierować transportem pionowym ładunków za pomocą żurawia.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo prac związane z transportem pionowym, na budowach członków Porozumienia Deweloperów stosowane są tylko systemowe bezpieczne statycznie (policzone/zabezpieczone na uderzenie boczne transportowanym ładunkiem) wysuwnice budowlane nowego typu (rama wysuwnica na sztywno spięta łącznikiem z rozporami stropowymi wysuwnicy).
Do transportu pionowego materiału używamy dźwigów towarowo- osobowych budowlanych z dodatkowym zadaszeniem, jako zabezpieczenie przed spadającymi materiałami z wysokości. Barierki na przystankach poszczególnych pięter są w standardzie zgodnym z przepisami prawa (barierki i bortnica).
Na naszych budowach przeprowadzane jest szkolenie wewnętrzne dla naszych pracowników i pracowników wykonawców z zasad bezpiecznej pracy na wysokości w tym planowania prac oraz właściwego doboru systemów zabezpieczeń zbiorowych i indywidualnych.
Upadek z wysokości statystycznie jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków ciężkich i śmiertelnych. Przy pracach na wysokości stosujemy tylko systemowe zabezpieczenia krawędzi (siatka stalowa i słupek stalowy), użycie drewna na barierki ograniczone jest do minimum. Podstawa słupków systemowych dobrana jest do elementu konstrukcyjnego do którego jest montowana (np. specjalne uchwyty do dźwigarów szalunkowych, larsenów itd.)
Do przemieszczania się pomiędzy różnymi poziomami stosujemy schodnie systemowe stalowe (nie drewniane), użycie drabiny jako drogi komunikacji ograniczone jest do minimum.
Płyty balkonowe są dodatkowo zabezpieczone z użyciem tymczasowych systemowych barierek do czasu zamontowania docelowego obarierowania balkonu.
Potrącenia pracowników przez poruszające się pojazdy na terenie budowy są bardzo częstą przyczyną poważnych wypadków. Na naszych budowach dbamy o segregacje ruchu kołowego od pieszego poprzez fizyczne wygrodzenia systemowymi barierami ciągów pieszych/kołowych.
Na naszych budowach stosujemy tylko systemowe zaplecza budowy w dobrym standardzie. Stosujemy tylko systemowe stalowe schody i balustrady przy piętrowaniu kontenerów.
Zabezpieczamy wszystkie wytyki prętów/ankry, które w przypadku potknięcia/upadku pracownika mogą stanowić zagrożenie urazem.